Letöltések
az-mg3-hybrid-genfi-vilagpremierje-modellismerteto-20240226-2.docx
A vadonatúj MG3 világpremierje
Genf, 2024. február 26.
A vadonatúj MG3 egy fejlett technológiát képviselő B-szegmensbe tartozó hibrid hatchback, amely a teljesítmény, a hatékonyság és a kifinomultság kombinációját kínálja. Az MG3 most először lesz elérhető a vásárlók számára egész Európában, miután korábban kizárólag az Egyesült Királyságban volt megvásárolható. Háromféle felszereltségi szinttel kerül bevezetésre, amelyek mindegyike a vadonatúj Hybrid+ hajtásláncot használja. Az MG a hibrid rendszeren végzett fejlesztése során nagyobb akkumulátort és erősebb villanymotort épített be, ami új mércét állít fel a B-szegmensben.
- Az új MG3 Hybrid+ technológiával a Genfi Autószalonon mutatkozott be
- A vadonatúj B-szegmensbeli hatchback magas felszereltségi szinttel rendelkezik
- Az MG "fun-to-drive" jegyében tervezve
Egy fejlett hibrid MG
A vadonatúj MG3 egy fejlett technológiát képviselő B-szegmensbe tartozó hibrid hatchback, amely a teljesítmény, a hatékonyság és a kifinomultság kombinációját kínálja.
Az MG3 most először lesz elérhető a vásárlók számára egész Európában, miután korábban kizárólag az Egyesült Királyságban volt megvásárolható. Háromféle felszereltségi szinttel kerül bevezetésre, amelyek mindegyike a vadonatúj Hybrid+ hajtásláncot használja. Az MG a hibrid rendszeren végzett fejlesztése során nagyobb akkumulátort és erősebb villanymotort épített be, ami új mércét állít fel a B-szegmensben.
A B-szegmensbe tartozó hatchback tágasabb, mint a kifutó modell, ugyanakkor megtartja azt a kompakt méretét, amely az MG3-at olyan népszerűvé tette az Egyesült Királyságban, különösen azok számára, akik elsősorban városi forgalomban közlekednek. A magas szintű belső felszereltséggel és térkínálattal - a kategóriájának legjobbjaihoz hasonlóan - az MG3 Hybrid+ egyszerre kínál praktikumot és hatékonyságot a vásárlóknak. Az értékét tovább növeli az MG védjegyének számító 7 év/150 000 km garancia, amely az alapfelszereltség részét képezi.
"Az MG3 minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, ami elősegítheti, hogy kategóriájában vezető szerepet töltsön be. Az MG izgalmas Hybrid+ hajtásláncával a hatékonyság és a teljesítmény kombinációját kínálja majd a vásárlóknak" - nyilatkozta Szabó Csaba, az MG Motor Hungary márkaigazgatója. "A kiválóan felszerelt, újragondolt MG3 az MG szórakoztató vezetési élményt biztosító filozófiáját nyújtja a vásárlóknak, mind a prémium kategóriájú belső felszereltséggel, mind az MG Pilot biztonsági rendszerekkel."
Az MG3 összefoglalva
- A fejlett hibrid hajtáslánc gazdaságosságot, kifinomultságot és teljesítményt kínál a vásárlóknak
- A legdinamikusabban gyorsuló B-szegmensbeli hibrid ferdehátú a valós teljesítmény előnyeit nyújtja
- A versenytársakénál nagyobb akkumulátorkapacitás hosszabb ideig teszi lehetővé a tisztán elektromos, károsanyag-kibocsátásmentes üzemmódot
- A sokoldalú hibrid rendszer külön generátort tartalmaz, amely többféle hibrid üzemmód alkalmazását teszi lehetővé
- Számos felszereltségi szint nyújt választási lehetőséget a vásárlóknak - kivételes ár-érték aránnyal
- A dupla kijelzős belső tér fokozza a high-tech érzést az MG3-ban
- Az MG iSMART és az MG Pilot konnektivitást és fokozott biztonságot kínál
- Az új, nagyobb méreteknek köszönhetően bővült az utas- és csomagtér
Korszerű Hybrid+ hajtáslánc
Az MG Hybrid+ hajtáslánc-technológiája a vadonatúj MG3-ban debütál. Ez az első hagyományos, nem plug-in hybrid rendszer, amelyet egy MG modellbe építettek be. A vadonatúj Hybrid+ rendszer lényege, hogy öt kulcsfontosságú elemet tartalmaz: motor, sebességváltó, akkumulátor, villanymotor és generátor.
Annak ellenére, hogy a hatékonyságra összpontosít, a villamosított technológia természetesen kiváló teljesítmény-előnyökkel jár. Az MG Hybrid+ hajtásláncának köszönhetően az MG3 a kategória legdinamikusabban gyorsuló B-szegmensbeli hibrid modellje, a 0-100 km/órás gyorsulási idő 8,0 másodperc. Az autópálya sebességre való gyorsulás – 80-120km/h-ról – hasonlóan lenyűgöző, mindössze 5,0 másodperc.
A 143 kW kombinált teljesítményű MG3 Hybrid+ 4,4 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztást és 100 g/km CO2-értéket* biztosít. Ehhez hozzájárul az 1,83 kWh kapacitású akkumulátor, amely hosszabb tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé – jelentősen növelve ezzel a hatékonyságot.
A vadonatúj MG3 75 kW teljesítményű, 1,5 literes benzinmotorral és 100 kW teljesítményű villanymotorral, valamint külön generátormotorral rendelkezik, amely a hajtáslánc különféle működési üzemmódjait teszi lehetővé. Ez nemcsak a B-szegmens hibrid hatchbackjeihez képest biztosít kategóriavezető teljesítmény adatokat, hanem a vezetési környezettől függetlenül rugalmas működtetést is lehetővé tesz.
Ennek köszönhetően az MG3 a következő, a Hybrid+ rendszer által automatikusan kiválasztott üzemmódokban vezethető:
EV – Kizárólag elektromos meghajtású üzemmód, ameddig az akkumulátor töltöttsége lehetővé teszi.
Soros meghajtás – A benzinmotor a generátort hajtja, amely az elektromotort táplálja a meghajtáshoz.
Soros meghajtás és töltés – Soros meghajtás, valamint az akkumulátor feltöltése alacsony terhelés esetén.
Benzinmotoros meghajtás és töltés – A benzinmotor hajtja a kerekeket, miközben a generátoron keresztül tölti az akkumulátort.
Párhuzamos meghajtás – A benzinmotor és az elektromotor egyaránt hajtja a kerekeket.
A négyhengeres 1,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor 75 kW (102 LE) teljesítményű, és rendkívül magas, 41%-os termikus hatásfokot nyújt. A 100 kW-os (136 LE) villanymotorral kombinálva a Hybrid+ igen magas teljesítményt biztosít a teljes fordulatszám-tartományban.
A nagyobb teljesítményű erőforrás beépítésével a nagy terhelésű vezetés jórésze – például a gyorsítás – elektromos meghajtással végezhető, a benzinmotor pedig zökkenőmentesen támogatja vagy átveszi a meghajtást nagyobb sebességeknél.
A motor egy háromfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódik, ami egyszerre hatékony és élvezetes vezetési élményt tesz lehetővé. Rendkívül fontos, hogy az MG3 remekül reagál a gázadásra, miközben sima és kifinomult váltást is biztosít.
A vezetők háromféle vezetési mód - Eco, Standard és Sport - közül választhatnak, így testre szabhatják az MG3 reakciókészségét.
Az Eco üzemmód az optimális üzemanyag-fogyasztás érdekében van kalibrálva, és enyhe gázreakciót biztosít a járművezetők számára, míg a Standard üzemmód a gazdaságosság és a teljesítmény keverékét nyújtja, így a legtöbb utazási típusnál jól működik. A Sport mód érzékenyebb kalibrációt használ, amely a lehető legtöbbet hozza ki a kombinált teljesítményből, és a B-szegmens hibrid hatchback kategóriában az egyik legjobb teljesítményt nyújtja.
Dinamikus kezelhetőség és kifinomultság
A vadonatúj MG3 dinamikus vezetési élményt és magas szintű kényelmet kínál, köszönhetően annak a közös munkának, amelyet az MG európai és kínai mérnökei végeztek, finomhangolva a futóművet és a felfüggesztést a különböző piacokra.
Kompakt méreteivel és agilis felépítésével az MG3 tökéletes vezetési élményt nyújt, de az MG "fun-to-drive" elvét is megőrzi. A futóműben új, rendkívül nagy merevségű komponenseket alkalmaztak, míg a felfüggesztés elemeit úgy tervezték, hogy a súlycsökkentés és a tapadás javítása egyaránt sportos kezelhetőséget és kényelmes utazást eredményezzen.
A kényelem és a dinamizmus közötti ideális egyensúly mellett – részben az új hibrid hajtásláncnak köszönhetően, amely rövid ideig csak elektromos meghajtással is képes működni – a vadonatúj MG3 a finomhangolás és a zajcsillapítás terén is új csúcsokat döntöget. A mérnökök a motor és a felfüggesztés rögzítésére, a hangelnyelő anyagokra és a sebességváltó kialakítására összpontosítottak, hogy a prémium vezetési élmény érdekében csökkentsék a motorzajt és a vibrációt.
Kiváló technológia és felszereltség
A vadonatúj MG3 az európai vásárlók számára három változatban – Standard, Comfort és Luxury - érkezik. Ezek mindegyike kihívója a többi B-szegmensbeli típusnak az alapfelszereltségként kínált technológia és szériafelszereltség tekintetében.
A vásárlók számára kiemelkedő újdonság a dupla kijelzős műszerfal. A vezetőknek egy 7 colos digitális műszercsoport, valamint egy 10,25 colos központi infotainment rendszer áll rendelkezésére. A két lebegő képernyő grafikáját és reakciókészségét az MG mérnökei továbbfejlesztették, a középkonzolon pedig megtartották a zongorabillentyűs kapcsolók sorát, hogy maximalizálják a vezetés közbeni biztonságot és kényelmet.
A műholdas navigáció alapfelszereltség, akárcsak az Apple CarPlay/Android Auto okostelefon-integráció. Az MG iSMART olyan szintű csatlakozási lehetőségeket és funkciókat kínál az MG3 vásárlóinak, amelyeket általában leginkább a prémium modellekhez szokás társítani.
A felszereltség további kiemelkedő elemei közé tartozik a légkondicionáló, a Bluetooth-kapcsolattal ellátott audiorendszer, a négy USB-port, valamint a hátsó parkolóérzékelők. A magasabb felszereltségi szintek bőrhatású kárpitozást, kulcs nélküli ajtónyitást, fűthető első üléseket és kormánykereket, valamint 360 fokos kamerát kínálnak.
Az MG3 a legújabb fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) előnyeit is magáénak tudhatja. A fokozott biztonságot az MG Pilot technológia biztosítja, amely magában foglalja a sávtartó asszisztenst sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, az adaptív sebességtartó automatikát, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert és a forgalmi dugó asszisztenst.
Új és modern megjelenés
A teljesen új MG3 hosszabb és szélesebb, mint az elődmodellje, így tágasabb belső teret biztosít az utasok számára, és a B-szegmens hibridjei közül a legnagyobb csomagterét kínálja.
Az MG sanghaji stúdiója által tervezett vadonatúj MG3 számos stíluselemből választhatnak az ügyfelek, többek között könnyűfém keréktárcsák, LED-es fényszórók és új színválaszték közül.
Az európai vásárlók számára hétféle fényezés áll rendelkezésre: York White, St Moritz Blue, Flaming Red, Morning Yellow, Pearl Black, Blade Silver és Hampstead Grey.
Műszaki adatok
Erőforrás | Hagyományos hibrid |
Motor típus | 1.5-literes Atkinson-ciklusú négyhengeres benzinmotor |
Maximális teljesítmény (kW) | 75 (max) |
Maximális forgatónyomaték (Nm) | 128 (max) |
Elektromotor maximális teljesítmény (kW) | 100 (max) |
Elektromotor maximális forgatónyomaték (Nm) | 250 (max) |
Kombinált teljesítmény (kW) | 143 (max) |
Sebességváltó típusa | 3 fokozatú automata váltó |
Akkumulátor kapacitás | 1.83 kWh – 350V |
Meghajtás | Elsőkerék-hajtás |
Maximális sebesség (km/h) | 170 |
Gyorsulás (mp, 0-100 km/h) | 8.0 |
Gyorsulás (mp, 80-120 km/h) | 5.0 |
CO2 -kibocsátás (g/km) | 100* |
Üzemanyag-fogyasztás (l/100km) | 4.4* |
Magasság(mm) | 1 502 |
Hosszúság (mm) | 4 113 |
Szélesség (mm) | 1 797 |
Tengelytáv (mm) | 2 570 |
Saját tömeg (kg) | 1 285 |
Csomagtér (l) | 293 |
* A WLTP homologizáció függvényében.