Letöltések

az-mg3-hybrid-genfi-vilagpremierje-modellismerteto-20240226-2.docx

Töltsd le a dokumentumot

A vadonatúj MG3 világpremierje

Genf, 2024. február 26.

A vadonatúj MG3 egy fejlett technológiát képviselő B-szegmensbe tartozó hibrid hatchback, amely a teljesítmény, a hatékonyság és a kifinomultság kombinációját kínálja. Az MG3 most először lesz elérhető a vásárlók számára egész Európában, miután korábban kizárólag az Egyesült Királyságban volt megvásárolható. Háromféle felszereltségi szinttel kerül bevezetésre, amelyek mindegyike a vadonatúj Hybrid+ hajtásláncot használja. Az MG a hibrid rendszeren végzett fejlesztése során nagyobb akkumulátort és erősebb villanymotort épített be, ami új mércét állít fel a B-szegmensben.

  • Az új MG3 Hybrid+ technológiával a Genfi Autószalonon mutatkozott be 
  • A vadonatúj B-szegmensbeli hatchback magas felszereltségi szinttel rendelkezik 
  • Az MG "fun-to-drive" jegyében tervezve 

Egy fejlett hibrid MG

A vadonatúj MG3 egy fejlett technológiát képviselő B-szegmensbe tartozó hibrid hatchback, amely a teljesítmény, a hatékonyság és a kifinomultság kombinációját kínálja.

Az MG3 most először lesz elérhető a vásárlók számára egész Európában, miután korábban kizárólag az Egyesült Királyságban volt megvásárolható. Háromféle felszereltségi szinttel kerül bevezetésre, amelyek mindegyike a vadonatúj Hybrid+ hajtásláncot használja. Az MG a hibrid rendszeren végzett fejlesztése során nagyobb akkumulátort és erősebb villanymotort épített be, ami új mércét állít fel a B-szegmensben.

A B-szegmensbe tartozó hatchback tágasabb, mint a kifutó modell, ugyanakkor megtartja azt a kompakt méretét, amely az MG3-at olyan népszerűvé tette az Egyesült Királyságban, különösen azok számára, akik elsősorban városi forgalomban közlekednek. A magas szintű belső felszereltséggel és térkínálattal - a kategóriájának legjobbjaihoz hasonlóan - az MG3 Hybrid+ egyszerre kínál praktikumot és hatékonyságot a vásárlóknak. Az értékét tovább növeli az MG védjegyének számító 7 év/150 000 km garancia, amely az alapfelszereltség részét képezi.

"Az MG3 minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, ami elősegítheti, hogy kategóriájában vezető szerepet töltsön be. Az MG izgalmas Hybrid+ hajtásláncával a hatékonyság és a teljesítmény kombinációját kínálja majd a vásárlóknak" - nyilatkozta Szabó Csaba, az MG Motor Hungary márkaigazgatója. "A kiválóan felszerelt, újragondolt MG3 az MG szórakoztató vezetési élményt biztosító filozófiáját nyújtja a vásárlóknak, mind a prémium kategóriájú belső felszereltséggel, mind az MG Pilot biztonsági rendszerekkel."

Az MG3 összefoglalva

  •  A fejlett hibrid hajtáslánc gazdaságosságot, kifinomultságot és teljesítményt kínál a vásárlóknak
  • A legdinamikusabban gyorsuló B-szegmensbeli hibrid ferdehátú a valós teljesítmény előnyeit nyújtja
  • A versenytársakénál nagyobb akkumulátorkapacitás hosszabb ideig teszi lehetővé a tisztán elektromos, károsanyag-kibocsátásmentes üzemmódot
  • A sokoldalú hibrid rendszer külön generátort tartalmaz, amely többféle hibrid üzemmód alkalmazását teszi lehetővé
  • Számos felszereltségi szint nyújt választási lehetőséget a vásárlóknak - kivételes ár-érték aránnyal
  • A dupla kijelzős belső tér fokozza a high-tech érzést az MG3-ban
  • Az MG iSMART és az MG Pilot konnektivitást és fokozott biztonságot kínál
  • Az új, nagyobb méreteknek köszönhetően bővült az utas- és csomagtér

Korszerű Hybrid+ hajtáslánc

Az MG Hybrid+ hajtáslánc-technológiája a vadonatúj MG3-ban debütál. Ez az első hagyományos, nem plug-in hybrid rendszer, amelyet egy MG modellbe építettek be. A vadonatúj Hybrid+ rendszer lényege, hogy öt kulcsfontosságú elemet tartalmaz: motor, sebességváltó, akkumulátor, villanymotor és generátor.

Annak ellenére, hogy a hatékonyságra összpontosít, a villamosított technológia természetesen kiváló teljesítmény-előnyökkel jár. Az MG Hybrid+ hajtásláncának köszönhetően az MG3 a kategória legdinamikusabban gyorsuló B-szegmensbeli hibrid modellje, a 0-100 km/órás gyorsulási idő 8,0 másodperc. Az autópálya sebességre való gyorsulás – 80-120km/h-ról – hasonlóan lenyűgöző, mindössze 5,0 másodperc.

A 143 kW kombinált teljesítményű MG3 Hybrid+ 4,4 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztást és 100 g/km CO2-értéket* biztosít. Ehhez hozzájárul az 1,83 kWh kapacitású akkumulátor, amely hosszabb tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé – jelentősen növelve ezzel a hatékonyságot.
A vadonatúj MG3 75 kW teljesítményű, 1,5 literes benzinmotorral és 100 kW teljesítményű villanymotorral, valamint külön generátormotorral rendelkezik, amely a hajtáslánc különféle működési üzemmódjait teszi lehetővé. Ez nemcsak a B-szegmens hibrid hatchbackjeihez képest biztosít kategóriavezető teljesítmény adatokat, hanem a vezetési környezettől függetlenül rugalmas működtetést is lehetővé tesz.

Ennek köszönhetően az MG3 a következő, a Hybrid+ rendszer által automatikusan kiválasztott üzemmódokban vezethető:
EV – Kizárólag elektromos meghajtású üzemmód, ameddig az akkumulátor töltöttsége lehetővé teszi.
Soros meghajtás – A benzinmotor a generátort hajtja, amely az elektromotort táplálja a meghajtáshoz.
Soros meghajtás és töltés – Soros meghajtás, valamint az akkumulátor feltöltése alacsony terhelés esetén.
Benzinmotoros meghajtás és töltés – A benzinmotor hajtja a kerekeket, miközben a generátoron keresztül tölti az akkumulátort.
Párhuzamos meghajtás – A benzinmotor és az elektromotor egyaránt hajtja a kerekeket.

A négyhengeres 1,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor 75 kW (102 LE) teljesítményű, és rendkívül magas, 41%-os termikus hatásfokot nyújt. A 100 kW-os (136 LE) villanymotorral kombinálva a Hybrid+ igen magas teljesítményt biztosít a teljes fordulatszám-tartományban. 
A nagyobb teljesítményű erőforrás beépítésével a nagy terhelésű vezetés jórésze – például a gyorsítás – elektromos meghajtással végezhető, a benzinmotor pedig zökkenőmentesen támogatja vagy átveszi a meghajtást nagyobb sebességeknél.
A motor egy háromfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódik, ami egyszerre hatékony és élvezetes vezetési élményt tesz lehetővé. Rendkívül fontos, hogy az MG3 remekül reagál a gázadásra, miközben sima és kifinomult váltást is biztosít.

A vezetők háromféle vezetési mód - Eco, Standard és Sport - közül választhatnak, így testre szabhatják az MG3 reakciókészségét.
Az Eco üzemmód az optimális üzemanyag-fogyasztás érdekében van kalibrálva, és enyhe gázreakciót biztosít a járművezetők számára, míg a Standard üzemmód a gazdaságosság és a teljesítmény keverékét nyújtja, így a legtöbb utazási típusnál jól működik. A Sport mód érzékenyebb kalibrációt használ, amely a lehető legtöbbet hozza ki a kombinált teljesítményből, és a B-szegmens hibrid hatchback kategóriában az egyik legjobb teljesítményt nyújtja.

Dinamikus kezelhetőség és kifinomultság

A vadonatúj MG3 dinamikus vezetési élményt és magas szintű kényelmet kínál, köszönhetően annak a közös munkának, amelyet az MG európai és kínai mérnökei végeztek, finomhangolva a futóművet és a felfüggesztést a különböző piacokra. 

Kompakt méreteivel és agilis felépítésével az MG3 tökéletes vezetési élményt nyújt, de az MG "fun-to-drive" elvét is megőrzi. A futóműben új, rendkívül nagy merevségű komponenseket alkalmaztak, míg a felfüggesztés elemeit úgy tervezték, hogy a súlycsökkentés és a tapadás javítása egyaránt sportos kezelhetőséget és kényelmes utazást eredményezzen. 

A kényelem és a dinamizmus közötti ideális egyensúly mellett – részben az új hibrid hajtásláncnak köszönhetően, amely rövid ideig csak elektromos meghajtással is képes működni – a vadonatúj MG3 a finomhangolás és a zajcsillapítás terén is új csúcsokat döntöget. A mérnökök a motor és a felfüggesztés rögzítésére, a hangelnyelő anyagokra és a sebességváltó kialakítására összpontosítottak, hogy a prémium vezetési élmény érdekében csökkentsék a motorzajt és a vibrációt.

Kiváló technológia és felszereltség

A vadonatúj MG3 az európai vásárlók számára három változatban – Standard, Comfort és Luxury - érkezik. Ezek mindegyike kihívója a többi B-szegmensbeli típusnak az alapfelszereltségként kínált technológia és szériafelszereltség tekintetében.  
A vásárlók számára kiemelkedő újdonság a dupla kijelzős műszerfal. A vezetőknek egy 7 colos digitális műszercsoport, valamint egy 10,25 colos központi infotainment rendszer áll rendelkezésére. A két lebegő képernyő grafikáját és reakciókészségét az MG mérnökei továbbfejlesztették, a középkonzolon pedig megtartották a zongorabillentyűs kapcsolók sorát, hogy maximalizálják a vezetés közbeni biztonságot és kényelmet.

A műholdas navigáció alapfelszereltség, akárcsak az Apple CarPlay/Android Auto okostelefon-integráció. Az MG iSMART olyan szintű csatlakozási lehetőségeket és funkciókat kínál az MG3 vásárlóinak, amelyeket általában leginkább a prémium modellekhez szokás társítani.
A felszereltség további kiemelkedő elemei közé tartozik a légkondicionáló, a Bluetooth-kapcsolattal ellátott audiorendszer, a négy USB-port, valamint a hátsó parkolóérzékelők. A magasabb felszereltségi szintek bőrhatású kárpitozást, kulcs nélküli ajtónyitást, fűthető első üléseket és kormánykereket, valamint 360 fokos kamerát kínálnak.
Az MG3 a legújabb fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) előnyeit is magáénak tudhatja. A fokozott biztonságot az MG Pilot technológia biztosítja, amely magában foglalja a sávtartó asszisztenst sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, az adaptív sebességtartó automatikát, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert és a forgalmi dugó asszisztenst.

Új és modern megjelenés

A teljesen új MG3 hosszabb és szélesebb, mint az elődmodellje, így tágasabb belső teret biztosít az utasok számára, és a B-szegmens hibridjei közül a legnagyobb csomagterét kínálja.
Az MG sanghaji stúdiója által tervezett vadonatúj MG3 számos stíluselemből választhatnak az ügyfelek, többek között könnyűfém keréktárcsák, LED-es fényszórók és új színválaszték közül.
Az európai vásárlók számára hétféle fényezés áll rendelkezésre: York White, St Moritz Blue, Flaming Red, Morning Yellow, Pearl Black, Blade Silver és Hampstead Grey.

Műszaki adatok

Erőforrás Hagyományos hibrid
Motor típus 1.5-literes Atkinson-ciklusú négyhengeres benzinmotor 
Maximális teljesítmény (kW) 75 (max)
Maximális forgatónyomaték (Nm) 128 (max)
Elektromotor maximális teljesítmény (kW) 100 (max)
Elektromotor maximális forgatónyomaték (Nm) 250 (max)
Kombinált teljesítmény (kW) 143 (max)
Sebességváltó típusa 3 fokozatú automata váltó
Akkumulátor kapacitás 1.83 kWh – 350V
Meghajtás Elsőkerék-hajtás
   
Maximális sebesség (km/h) 170
Gyorsulás (mp, 0-100 km/h) 8.0 
Gyorsulás (mp, 80-120 km/h) 5.0 
CO2 -kibocsátás (g/km)  100*
Üzemanyag-fogyasztás (l/100km) 4.4*
   
Magasság(mm) 1 502
Hosszúság (mm) 4 113
Szélesség (mm) 1 797
Tengelytáv (mm) 2 570
Saját tömeg (kg) 1 285
Csomagtér (l) 293
* A WLTP homologizáció függvényében.