Az MG márka – az utak iránti szenvedély öröksége
Budapest, 2022. március 29.
Az MG (a Morris Garages rövidítéséből kialakított betűszó) jól ismert, mint Nagy- Britannia egyik első autómárkája, amely közel 100 éves történelemmel rendelkezik az iparágban. Az MG ma a hétből öt kontinensen képviselteti magát, 2021-ben pedig már összesen 470 000 db autót gyártott le 6 országban megtalálható gyáraiban. A Morris Garages márka mára nemcsak a brit-, hanem a globális autóipar történetében is megkerülhetetlen szereplő.
Az MG történelme
A márkát 1924-ben az Egyesült Királyságban a brit autózás úttörője, William Morris alapította, majd Cecil Kimber vezérigazgató irányította. Cecil eltökélte, hogy az MG-t egy olyan sportkocsivá fejlessze, amely a lenyűgöző teljesítmény mellett hamisítatlanul brit.
Az MG története során több mint 40 sebességi világrekordot döntött meg, és számos trófeát nyert versenyeken szerte a világon, köztük a "Világ leggyorsabb versenyautója", a "Legkelendőbb versenyautó" és a "Legmegbízhatóbb versenyautó" elismeréseket.
Márkaörökség
Az MG márka örökségét számos olyan kiemelkedő teljesítmény formálta, amelyek közel 100 éve járulnak hozzá a márka napjainkig tartó sikeréhez. A márka-DNS alapépítőelemei a csúcstechnika, a kifinomult stílus és az immár majdnem 100 éves hagyomány. Ezek együtt hozzák létre az autót, amelyet a sebesség iránti szenvedély hajt.
Az MG márka az öröksége alapján egy elegáns, szenvedélyes, brit úriemberként írható le, aki bárkit képes inspirálni a vezetés iránt érzett szenvedélyével. A teljesítmény szolgálatába állított kifinomult stílus az MG modellek jellegzetessége: ezek együtt teszik lehetővé a márkára jellemző páratlan vezetési élményt. Ez az élmény a XXI. századi igényeknek megfelelően napjainkban kiegészül a legfejlettebb biztonsági szolgáltatások mellett különböző autonóm vezetési funkciókkal és emberközeli technológiával.
Az MG napjainkban
Ma az MG jóval több, mint egy ikonikus nyolcszögletű jelvény; a márka biztos anyagi háttérrel a háta mögött született újjá. Ez a biztos háttér a garancia arra, hogy a márka életében új és hosszú fejezet nyílik, amely méltón gazdagítja az eddig is színes történelmét.
Napjainkban az új MG modellek, mint a benzines MG ZS, MG HS és az elektromos termékvonalat képviselő MG ZS EV, MG EHS és MG5 a legfejlettebb technológia segítségével kapcsolják össze az embert az autóval, a környezettel és a világgal. Egy modern MG belsejében a legkorszerűbb technológia teszi egyszerre szórakoztatóvá és biztonságossá az utazást – minden egyes nap.
A járművek technológiája azonban nem csak a biztonságot és a gyorsaságot szolgálja, hanem a fenntartható jövőt is. Az összes MG tervezése során a legfontosabb szempontok közt szerepel a környezettudatos gyártás és üzemeltetés, így a márka nem csak lokálisan, de globálisan is tesz a tisztább, élhetőbb jövőért.
A tetszetős formanyelv és lenyűgöző technológia együtt a vásárlók számára is rendkívül vonzó. Ezt az MG világszerte kiemelkedő eredményei is bizonyítják:
-
2017-ben az MG a leggyorsabban növekvő márka az Egyesült Királyságban, Thaiföldön, Chilében és Ausztráliában.
-
2018-ban az MG világszerte 323 kereskedéssel rendelkezik, melyekkel 51%-os növekedést ért el eladások tekintetében 2017-hez képest. 2018 az MG számára mérföldkő az értékesítési volumen gyors növekedése miatt: Dél-Amerikában 64%, az Egyesült Királyságban 104%, Ázsiában 107%, a Közel-Keleten 534%, Óceániában pedig 708% volt az expanzió mértéke.
-
2019-ben piacra került az MG ZS EV - a világszínvonalú tisztán elektromos jármű "Net Green" technológiával és "Three-core Power" rendszerrel, amelynek maximális hatótávja akár 428 km.
-
2019-ben az MG globális értékesítési volumene 139 000 autóra nőtt. Ugyanebben az évben az MG a Fülöp-szigeteken elnyeri "Az év áttörését elérő márkája" címet. 2020-ban pedig a chilei szaksajtó által szervezett "Best 2020 Awards" díjátadón a "Legjobb márka" díjat kapja.
Az értékesítésfejlesztési stratégiák mellett az MG a sport és a filmek világában is jelen van.
2019-től az MG a Liverpool Football Club - az Európa-bajnok első csapat játékosainak – hivatalos partnere. A partnerség globális piacokra való kiterjesztésével ez a kapcsolat segítheti az MG-t a márka ismertségének növelésében a világ kulcsfontosságú régióiban, többek között Európában, Ázsiában, a Közel-Keleten, Ausztráliában, Dél-Amerikában és Észak-Afrikában.
Ugyanebben az évben az MG India a neves brit színészt, a Sherlock Holmes sorozat címszereplőjét alakító Benedict Cumberbatch-et szerződtette márkanagykövetnek az MG Hector prémium SUV indiai bevezetése előtt.
A vonzó dizájn és innovatív technológia kombinációja szerte a világon újra megszerettette a vásárlókkal az MG márkát.
Néhány mérföldkő az MG márka hosszú történelméből
Év |
Mérföldkő |
---|---|
1924 |
Az első MG születése |
1931 |
Az első rekord |
1933 |
MG győzelem Olaszországban |
1945 |
Amerika beleszeret az MG-be |
1956 |
A klasszikus Magnette éve |
1957 |
Rekordot dönt. Rekordot dönt. Újra és újra |
1959 |
MGA: erősebb, mint valaha |
1962 |
Károly herceg MGC-t vesz magának |
1982 |
Nagy dolgok kis méretben |
1983 |
Öt ajtó, ezer rajongó |
2000 |
Egy új kezdet |
2007 |
A SAIC Motor megvásárolja az MG-t |
2011 |
Új korszak, új igények, új formák |
2012 |
Forma és teljesítmény találkozása |
2015 |
Az első SUV megjelenése |
2017 |
Az E-motion varázsa |
2018 |
MG HS – virágzó innováció |
2019 |
Új korszak kezdete |
2020 |
Mindenből a legjobbat: új hajtáslánc az EHS-ben |
2021 |
Egy remek év (autója) |
2022 |
Egy régi-új piac meghódítása |